Πώς μπορεί να λάβει ένας επιβάτης αποζημίωση για καθυστερήσεις ή φθορά αποσκευών; Σε ποιόν μπορεί να απευθυνθεί για να λάβει αξιόπιστες πληροφορίες όταν μεγαλώνουν οι καθυστερήσεις; Πώς μπορεί να επιστρέψει στον τόπο διαμονής του εάν η αεροπορική εταιρεία έχει κηρύξει πτώχευση; Ταυτόχρονα απαιτούνται νομικές διευκρινίσεις για την ενίσχυση της προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών, ανεξαρτήτως τρόπου μεταφοράς.
Ως απάντηση σε αυτά τα ζητήματα, η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία την Έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
Το κείμενο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστηρίζει ότι οι επιβάτες θα πρέπει (εκτός από περιπτώσεις "έκτακτων περιστάσεων", τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να καθορίσει με σαφήνεια) να είναι σε θέση να υποβάλουν χωρίς δυσκολία και εμπόδια καταγγελίες για καθυστερήσεις ή ματαιώσεις, με ενιαίο έντυπο καταγγελιών ανεξαρτήτου τρόπου μεταφοράς. Το τυποποιημένο αυτό έγγραφο θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ και θα είναι μεταφρασμένο σε όλες τις επίσημες γλώσσες της. Τονίζεται ότι οι απαντήσεις θα πρέπει να δίδονται σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Η Επιτροπή καλείται να ενισχύσει την παρακολούθηση των διαδικτυακών τόπων και να εισάγει κυρώσεις που θα εξασφαλίζουν διαφάνεια στις τιμές και θα εξαλείφουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όπως η προσθήκη μη προαιρετικών δαπανών ή οι υπερβολικοί περιορισμοί στις χειραποσκευές.